2020. július 13. hétfő - Jenõ
Kincskeresés Tündérkertben
Határtalanul

A Szegedi Arany János Általános Iskola 7. évfolyama és pedagógusai a Határtalanul program keretében Erdélyben jártak 2018. május 24-29 között. A program keretében főként Székelyföld megismerése volt a cél.

Az első nap Aradon a Szabadság szobornál koszorúztunk, majd a Hunyadiak várkastélyát tekintettük meg Vajdahunyadon. Ezt követően a szászok által alapított Segesvár - az UNESCO Világörökség részét képező - történelmi belvárosában gyönyörködtünk. A szálláshelyünk Kápolnásfaluban volt. A helyi ifjúsággal is megismerkedtünk a Kriza János Általános Iskolában. Az iskolánk bemutatása után egy közös focimeccsen vettünk részt.

A Madarasi Hargitára traktor vontatta szekéren mentünk fel, majd az 1801 m magas csúcsot gyalog közelítettük meg. A székelyek szent hegyeként emlegetett hegycsúcsról csodálatos látvány tárult a szemünk elé, ezt követően a Szökő patakon lévő vízesést tekintettük meg. Korondon egy kihaló félben lévő szakmával, a taplászattal ismerkedtünk meg, és betekintettünk egy fazekasműhelybe is. Felkerestük a híres parajdi sóbányát, majd Székelyföld méltán nevezetes helyszíneit, a Gyilkos tavat és a Békás-szorost is. Negyedik nap a Szent Anna tóhoz látogattunk. A tavat körbejárva felsétáltunk a Mohos tőzegláphoz, ahol a különleges természeti jelenségben gyönyörködhettünk. Ezután Bálványoson a torjai Büdös barlangot, később a csíksomlyói Kegytemplomot látogattuk meg. Az 5. napon a Gyimesekben lévő 1000 éves határt, ezzel együtt egy régi őrházat és a Rákóczi vár romjait is láthattuk, és még a kápolnába is betértünk. A borospataki skanzen parasztházai után a csíksomlyói búcsú helyszínére kapaszkodtunk fel a stációk mentén, amit egy csíkszeredai séta, majd a szállásra visszatérve egy táncház követett. Hazafelé tartva Válaszúton megnéztük a Kallós Zoltán Alapítvány néprajzi gyűjteményét. Az Arany Év kapcsán pedig, Nagyszalontán, a Csonkatorony előtt egy csoportképpel idéztük meg iskolánk névadójának, a ballada nagy mesterének szellemét. Méltán mondhatjuk, hogy Tündérkert kincses ládájából nagy élménnyel gazdagodva tértünk haza.