2018. október 22. hétfő - Elõd
Jelszó:
Belépés
Emlékezz rám
Erdei iskolában a hatodik évfolyam
2018.
2018. június 12, kedd

A 6. évfolyam 70 diákja várta izgatottan a bükki erdei iskolát. Első állomásunk Szilvásváradon volt, ahol a Szalajka völgyben kisvonattal utaztunk fel a Fátyol vízesésig, majd az erdei iskola kiállító tereit tekintettük meg. Délután érkeztünk Szentlélekre, ahol elfoglaltuk a szállásunkat. Az esti tábortűznél szalonnasütögetés közben a csapatok is bemutatkoztak, ezzel az idei erdei iskolát meg is nyitottuk. A másnapi túránk Nagymezőre és Csipkéskútra vezetett. Versenyeztünk melyik osztály találja a legtöbb szártalan bábakalácsot. Kitartóan sárkányt is eregettünk, majd Csipkéskút felé indultunk, hogy megnézzük a lipicai ménest. A szerdai napon a Bükki Nemzeti Park egyik munkatársa és a Miskolci Múzeum régésze, Miskolczi Melinda látogatott hozzánk. A szerelemfánál irodalmi alkotások: eredetmonda, vers és interjú is készült a fa történetéről. A mikroszkóp alatt mezei zsálya és kukorica levél metszetét figyelhettük meg, majd metszetet is készíthettünk, valamint Herman Ottó munkásságát is megismertük. Délután sportos lovagitornára és a várva várt számháborúra került sor. Csütörtökön a Látókőhöz, majd az Örvény-kőre a Jókai emlékoszlophoz, és a Mária forráshoz kirándultunk. Az estét mályvacukros tábortűz mellett zártuk. Pénteken már útban hazafelé az ómassai őshutát, majd Lillafüreden a Szent István-barlangot nézhettük meg. A vízesésénél József Attila Óda c. versének megírásának körülményeit idéztük fel. A jó hangulatról és a gyönyörű helyszínekről árulkodjanak a képek!