2019. szeptember 16. hétfő - Edit
„Arany-köpések"  

Angolórán

Óra közben
Diák: – Nem tarthatnánk pihenőt?
Tanár: – Miért, eddig talán dolgoztál?

Az eltűnt fejezet nyomában
Egy diák lázasan lapozgat a tankönyvben.
Tanár: – Hol a 10. fejezet a könyvedben? Kiloptad belőle?

Ez is egy megoldás?
Tanár: – Hogyan kímélhetjük környezetünket energiatakarékossággal?
Diák: – Lekapcsolt villanynál tanulunk (vagyis sehogy).

Hallgatni nem mindig arany?
Diák: – Azt hallottam, hogy aki keveset beszél, az jobban hall.
Tanár: – Kisfiam, te akkor süket vagy.

Nyelvlecke
Tanár: – What’s your name?
Diák: – I’m twenty years old.


Rajzórán, műelemzés közben

Benyomások
Tanár magyaráz: – Első lépés: első benyomás. Második lépés…
Diák közbeszól: – Második benyomás!

Szünetben

Közelség
Diák 1: – Milyen jó közelebbről megismerkedni a suli többi diákjával!
Diák 2: – Nyugodtan terjeszd a H1N1-et, azért van!

Diáköröm
Már csak 6 tantárgyból állok bukásra! Múltkor 8-ból. Egyre jobb vagyok!

Magyar irodalom

Ültetésnél
Tanár a háborgó diáknak: – Választhatsz másik helyet, de az ajtón kívül!

Dolgozatírás közben
Tanár: – Kisfiam, nem kell a padtársaddal együtt javítani a dolgozatot, ez az én feladatom!

Óra végén 
A diákok pakolnak.
Egy lánynak nem fér a táskába a holmija.
Tanár: – Ha táskát hoznál retikül helyett, talán el is férnének benne a könyveid.

A jó tanács
Az írásvetítőn megjelenik a szöveg.

Tanár: – Még ne kezdj el másolni szerzetes módjára!

Az őszinte diák
Tanár: – Melyik órán írtad a leckét? Angolon? Éneken?
Diák csendesen: – Nem! Matekon.

Párbeszéd
Tanár: – Szóval mit jelent ez az ünnep?
Diák: – Semmit.
Tanár: – Kinek?
Diák: – Petőfinek.
Tanár: – Neki már tényleg, de az élőknek?

József Attila, a 32 évesen öngyilkos lett költő életrajza
Tanár: – Makón nem fejezte be az iskolát, és ez Szegeden is így volt.
Diák közbekérdez: – Egyáltalán mit fejezett be?
Tanár: – Az életét, nagyon hamar.

Verslábak
Tanár: – Jambus, spondeus, daktilus, ...
Diák közbeszól: – Krampusz!

Műelemzés
Tanár: – Ilyenkor a szerző direkt húzza az időt…
Diák közbeszól: – Sárgalap!

Együttérzés
Móricz Zsigmondnak nehéz gyerekkora volt – de kibírta.

Felelgetünk
– Radnóti „GLARENYICÁKAT” írt.
– Arany János felesége Csinszka volt.
– Móricz Zsigmond feleségül vette a pap lányát, aztán tönkrementek… majd örököltek… – Tanárnő! Nem erőltetem…
– Fazekas Mihály KVATIKÁNNAL (botanikával) foglalkozott Debrecenben.

Mindegy, csak hős legyen!
Tanár: – Sorolj fel a Kőszívű ember fiaiból pozitív hősöket!
Diák: – János vitéz.

Hogy is van ez?
Ebben a második feladatban meg kell állapítani a gyimgyomról, hogy tik-tak.

Nyelvbotlás
A király azt mondta, hogy György álljon ki a CSŐVEL (csehvel).

Ragozunk
T.sz. 2. szem. személyes névmás ragozott alakja: TIKTEKET.
E.sz. 3. szem. ragozott alak: ŐBŐL.

Ők is
A katonák is örülnek a tavasznak, éppen úgy, mint az állatok és a növények. Végre kijöhetnek a szobából. Sőt... a lányok után keresgélnek, mint az állatok. 

Magyar nyelvtan

A kérdés
Egy diák beszélget, nem figyel, elrontja a feladatot.
Tanár: – Kislányom! Mi lenne, ha néha valami mást is használnál a füleid között a szádon kívül?

Még szerencse
Tanár: – Csak azért nem lett mínusz kétpontos a dolgozatod, mert az nem lehet.

Tollbamondás
Tanár: – A profik építették a Titanicot,…
Egy diák beleszól: – ... hogy gyorsabban elsüllyedjen!

Mondatot elemzünk
Tanár: – Zoli tanul.
(mindenki kuncog)
Tanár: – Milyen állítmány ez?
Osztály: – Hamis!

Dolgozatból
Feladat: Alkoss mondatot a hanyatt-homlok kifejezéssel!
1. tanuló: Hanyatt mutat az óra?
2. tanuló: A hanyatt ugyanolyan testrész, mint a homlok?


Matekórán

A rejtély kulcsa
Tanár: – Mi van ma, hogy ennyien hiányoztok?
Diák: – Biosz tézé.

Beszédszünet
Tanár: – Van olyan pillanat, amikor nem tudsz beszélni?
Diák: – Igen, amikor levegőt veszek!

A megoldás
Tanár: – Most mit kezdjünk ezzel az egyenlettel?
Diák: – Töröljük le a tábláról!

Gondolatátvitel
A tanárnő fenyegeti a diákot.

Tanár: – Amikor rád nézek, tudod, mit gondolok?
Diák: – Mi vagyok én, mentalista?

A készülő háromszög
Egy háromszög oldalainak hosszát adja meg a náthás-torokfájásos tanárnő.

A = 60, b = 50, c = 40, hangom= 0.

Szerkesztésnél
Tanár: – Most olyat csinálunk, amit nem szerettek.
Diák: – Matekozunk?

A magyarázat
A diákok dobálnak valamit, ami a tanárnőhöz pattan.

Tanárnő: – Ki dobta?
Az utolsó padban egy fiú jelentkezik. A haverja meg akarja védeni a dobálót.
Diák: – Csak kiesett a kezéből, tanárnő!

Egy kis mértan
A felelő nem tudja a TOMPASZÖGET.

Tanár: – Gondolj az agyadra!
Diák: – NULLSZÖG?

Lottó
Történt egyszer matematikaórán, hogy kihívták az egyik osztálytársamat felelni. A srác annyira nem tudott semmit, hogy még eldöntendő kérdésekre is mindig az ellenkezőt válaszolta. Ekkor a tanárnő elővett egy papírt, és azt mondta: „Gézám, mondj nekem 5 db számot 1 és 99 között, ami szerinted biztosan nem fog nyerni a lottón... Gyerekek! Ha én nem jövök be jövő hétfőn, adjatok neki 2-est!" Végül 2 számsor lett, mert az első után felszólalt, hogy ezek tuti jók lesznek! Hétfőn a tanárnő közölte, hogy egy szám sem nyert...


Földrajz

Budapestek
Tanár: – Melyek Magyarország legsűrűbben lakott térségei?
Diák: – A fővárosok!

Magas is, mély is
Felelő: – A Keleti-Kárpátok legmagasabb hegysége az Erdélyi-medence.

Magyarország városi rangot kapott
Tanár: – Városnevet kérek!
Diák: – Magyarország.

Van benne igazság
Tanár: – Szerintetek hol él a magyarság legnagyobb része?
Diák: – A Földön.

Ellenőrzőmentes osztály
Tanár: – Kérem az ellenőrződet!
Diák 1: – Nincs itt.
Hetes: – Be van szedve.
Diák 1: – Akkor nekem is!

Kémia

Az álmok letörése
Tanár: – Ha te vegyésznek mész, Szeged kipusztul.


Informatikaórán

Az ajánlás
Tanár: – Kislányom, mit eszel?
Diák: – Semmit!
Tanár: – Én is azt ajánlom!

Technika

Emlék híján
Tanár: – Ki emlékszik a porszívó működésére?
Diák: – A mi porszívónk nem működik.

Mindig a közlekedéssel van a baj
Tanárnő: – Milyen gazdasági ágak vannak?
Diák: – Ipar, szolgáltatás és mezőgazdaság.
Tanárnő: – És a közlekedés melyikbe tartozik?
Diák: – Ipar!
(A tanárnő csóválja a fejét.)
Diák: Szolgáltatás… mezőgazdaság?

Biológia

Vény nélkül
Tanár: – A B1-vitamin idegvédő. Na, ez jól jönne most az osztálynak!

Fizika

Feleléskor
Tanár: – Hogyan lehet az ampermérőt bekapcsolni?
Hátulról súgnak: – A play gombbal!

Kísérlet fizikaórán
Tanárnő: – Viki, mi ez? – felmutat egy teafiltert.
A diák válasza: – Egy teafilter.
Tanárnő: – Nem látod? Ez egy rakéta. Ez a kocka a vezérlőegység, a madzag az összeköttetés, a teafű meg az üzemanyag.

A kettes vágánynál tehervonat érkezik
Tanárnő: – Ráérsz hétvégén?
Diák: – Igen.
Tanárnő: – Jó, akkor menj ki a Rókusi állomásra!
Diák: – Miért?
Tanár:nő – Nézd meg, megjött-e már az eszed!

Új alapokon az elektromosságtan
Tanár: – Milyen részei vannak egy egyszerű áramkörnek?
Diák 1.: – Áramforrás, elektromos fogyasztó…
Diák 2.: – ... és áramszünet!


Osztályfőnöki óra

Csak kölcsönbe
Diák a padtársának: – Nincs itt az ellenőrzőm, adsz egy lapot a tiedből?

Nyolcadikosoknak
Tanár: – Bírjátok már ki ezt az utolsó hetet!
Osztály: – Nem biztos, hogy az utolsó…


Történelem

Dolgozatokból
A verzió: „És akkor a fiatalok felmentek Budára, és ott BEBÖRTÖNÖZTÉK Táncsicsot."
B verzió: „És akkor a fiatalok felmentek Budára, és kiszabadították Babits Mihályt."

Jaj, szegény!
„Héphaisztosz lába mindig ki van bicsakolva."

Unalmas elfoglaltság
„Zeusz mindig szomorú, mert villámot kell fogdosnia."

A szigony már nem divat
„Poszeidónnak vasvilla van a kezében."

Távolról jobban látszik
„Széchenyi elment Törökországba, hogy megnézze, milyen elmaradott Magyarország."

Állandó motívum
„A romantikus képet úgy lehet felismerni, hogy vagy csokor van rajta, vagy ajándék. Vagy egymás kezét fogdossák.”

Adózás
„Minden birtokosnak a felét oda kellett adni.”

Akadály a négyzeten
„A konzervatív az, aki megakadályozza az akadályokat!”

Hogy is van ez?
„A sátrak azért jobbak a barlangoknál, mert követni tudják az állatok vonulását.”

Kérdésben a válasz
„Melyik városban található a New York-i tőzsde?"

Dolgozatkor rossz másolás
A: szövetkezet: „nagy közösbe".
B: szövetkezet: „Nagykőrösbe."

Felelőhöz
Tanár: – Kiket ellenőrzött a titkos rendőrség? Na, nagyon egyszerű! Na! Zsiráfokat? Embereket?

Vágyálmok
Tanár a felelőhöz: – Értékelje feleletét!
Diák megszeppenve: 3-as?
Tanár a felelőhöz: – Legfeljebb szeretnéd, mert különbség van a vágyak és a valóság között.

Elég egy apróság...
8. év vége felé a II. világháború utáni korszak témazárója közben.
Tanár: „Ne sugdolózzon, mert elviszi a fekete autó"


Szegedi Arany János Általános Iskola 6724 Szeged, Kukovecz Nana utca 4-6
Telefon: 62/547-056 Fax: 62/547-056